Astmaandallergi

Astma, allergi och hösnuva behandling med akupunktur

Vad är astma?
Astma är en kronisk inflammation i lungorna med frekventa attacker av andnöd och hosta. Ofta också hört ett väsande / pipande andning. Inflammation utlöser spasmer och en aktivitet i luftvägarna muskler och svullnad av slemhinnan, vilket leder till ökad utsöndring av tuffa slem. Akupunktur kan lindra symptonerne av astma betydligt. Om du vill veta mer om hur vi kan hjälpa dig med din astma, bör du kontakta oss för en undersökning.

Tecknet på astma rörledningar i bröstet som en följd av luftvägsobstruktion. Hosta, ibland produktiv på tydlig slem, är också vanligt. Symtom är vanligtvis sett mycket varierande, ofta med en abrupt början och utlösas av ovanstående faktorer. Symtomen är ofta värre på natten eller vid uppvaknandet. Ökning av luftvägsobstruktion kommer att leda till andnöd. Astma kan ibland inträffa med sura uppstötningar - särskilt bland äldre patienter.

Allergi och hösnuva kan minskas med akupunktur
Allergi och hösnuva kan effektivt behandlas med akupunktur i kombination med traditionell kinesisk medicin. Genom att stärka kroppens immunförsvar minskar bördan av allergier och hösnuva kraftigt. I själva verket, allergier och hösnuva bland de sjukdomar vi behandlar mest - och den mest framgångsrika. Allergi är en reaktion i immunförsvaret mot något som inte är direkt skadliga för kroppen. Du kan vara allergisk mot sådant. dammkvalster i damm, mögelsporer, pollen från exempel. gräs, björk, al och malört, och vissa ämnen i vissa livsmedel och mediciner, till exempel. penicillin. Symptomen kan vara ögonen vattniga, kliande ögon, näsa och hals och kropp, andningssvårigheter astma och nysningar.

När ska din allergi och hösnuva behandlas med akupunktur?
Du får maximal nytta av akupunktur för pollen inducerade allergier och hösnuva när vi börjar behandlingen precis innan pollensäsongen börjar. Du kan också få hjälp senare under säsongen - men den största effekten uppnås när du startar tidigt. Som regel till 3-5 behandlingar få mest effekt på dina allergier eller hösnuva.

Provide Treatments

provide treatmentsAcupuncture is used to stimulate specific points to activate meridians and vessels, and regulate human body energy distribution.

Om Klinik

One of the major service that clinic providing is acupuncture-moxibustion, guided by the theory of Traditional Chinese Medicine (TCM),

Hälsa

När Sverige i början av stenåldern strövade runt i naturskogar med flintyxor och köttyxor, utan andra reserver än vad som kan rymmas......